čtvrtek 15. dubna 2010

SharePoint 2010 na Windows 7

Teď trochu odbočím od Dynamics AX, ale zas ne až tak daleko. Vazby SharePointu a Dynamics produktů se stále prohlubují a na změnu trendu to rozhodně nevypadá, takže to sem rozhodně patří. Přípravy SharePointu 2010 finišují a pokud je mi známo, měl by být představen 12. května (spolu s Microsoft Office 2010), k dispozici je ale samozřejmě betaverze (odkazy na konci). SharePoint 2010 je možné (pro vývojové účely) provozovat i na klientských operačních systémech, konkrétně Windows 7 a Vista SP1, a přesně to jsem chtěl vyzkoušet. Nechci zde opakovat nutné prerekvizity a podobně (vše najdete v odkazech), spíše popsat jednu konkrétní konfiguraci a problémy, které mě na ní potkaly. Instaloval jsem SharePoint Foundation 2010 na stroj s Windows 7 Enterprise x64, z relevantních aplikací jsem měl naistalován SQL Server 2008 R2, Visual Studio 2010 RC1 a Office 2007 x86. Postup instalace je popsán v tomto dokumentu a toho jsem se také snažil držet. Dočtete se v něm, že instalátor prerekvizit je připraven pouze pro Windows Server 2008 a na jiných systémech budete muset udělat několik kroků ručně. První problém nastal při povolování ASP.NET (chyba v aspnetca.exe). Vygooglil jsem cosi o duplikovaných ISAPI filtrech v IIS po upgradu z XP na W7 (což by se mě teoreticky mohlo týkat), ale nakonec stačilo zastavit IIS. Na druhý problém jsem narazil při povolování WCF non-HTTP activation (NetTcpPortSharing service failed to start). Kombinace EventLog + Google odhalila problém s .NET 4.0 a po jeho odstranění se instalace konečně podařila. Po instalaci SharePointu jsem spustil SharePoint Products Configuration Wizard a ten skončil zprávou, že nemohl nalézt sestavení Microsoft.IdentityModel. Tento problém vyřešila instalace Geneva Frameworku (download) - v prerekvizitách je uvedený, ale na ty je vždycky dost času. ;) Opětovné spuštění Configuration Wizardu proběhlo bez problémů a tím byla instalace úspěšně dokončena. Ještě se chci zmínit o instalaci SharePoint Designeru. Stáhnutí Designeru se mi samo nabídlo při pokusu o editaci knihovny (což mě potěšilo) a já jsem zvolil 64-bitovou verzi. Ta se ovšem nesnese s mými 32-bitovými Office 2007 a já musel stáhnout ještě 32-bitový Designer. A to jsem si už stejným způsobem naběhl s Visiem 2010… Tak hodně úspěchů s SharePointem 2010! [Užitečné odkazy] SharePoint Foundation 2010 Beta Hardware and software requirements (SharePoint Foundation 2010) SharePoint Server 2010 Beta Hardware and software requirements (SharePoint Server 2010) Setting Up the Development Environment for SharePoint Server MSTV.CZ: Technet konference: Sharepoint 2010 a Office 2010

1 komentář: